MENU

C. BAHAGIAN PENGURUSAN

  • Mengurus surat menyurat berhubung hal-ehwal pentadbiran.

  • Mengendalikan sistem fail mengikut standard pengrekodan yang ditetapkan oleh pihak Majlis.
  • Menyediakan laporan penguatkuasaan (PMP) dan maklumbalas untuk Mesyuarat Jawatankuasa Majlis.

  • Menyediakan anggaran belanjawan dan  anggaran hasil tahunan Jabatan.
  • Mengurus mesyuarat dalaman dan luar serta mengambil minit mesyuarat.
  • Mengurus hal-ehwal berkaitan perkhidmatan, latihan, pemantauan,

    pemeriksaan melibatkan kakitangan Jabatan seperti Key Performance Index (KPI),Buku Perkhidmatan dan Kehadiran Latihan atau Kursus.

C.(I) Unit Stor

  • sitaan, tuntutan dan pelupusan yang telah dijalankan

    Menyediakan laporan bulanan dan tahunan jumlah barang

  • Menjalankan kerja-kerja pelupusan  dan lelongan barang-

    barang sitaan.

  • Menyediakan laporan senarai barang sitaan yang telah tamat

    tempoh tuntutan untuk tujuan pelupusan atau lelongan.

  • Menguruskan proses penyerahan barang sitaan kepada orang yang menuntut selepas membuat bayaran kompaun.

  • Menerima barang-barang sitaan dari pasukan operasi dengan

    menyemak, mengira dan merekod jumlah barang sitaan serta urusan menyimpan di dalam stor JabatanPenguatkuasaan.

C.(II) Unit Pentadbiran 

  • Menyediakan jadual tugas harian dan tugas kerja lebih masa untuk Penolong Pegawai Penguatkuasa, Pembantu Penguatkuasa dan Pemandu.

  • Menyusun kekuatan anggota dan memastikan urusan kursus,

    seminar, latihan, peperiksaan atau cuti tanpa rekod tidak menjejaskan operasi penguatkuasaan Jabatan Penguatkuasaan.

  • Menyediakan kertas kerja Anggaran Belanja Mengurus

    (ABM) tahunan dan Sasaran Kerja Tahunan (SKT) untuk Jabatan Penguatkuasaan.

  • Mengawal Sistem Kehadiran Berkomputer dan menyediakan

    dan kerja lebih masa setiap bulan.laporan terperinci berkenaan Kad Perakam Waktu tugas harian

Lain-lain JabatanC.(III)

  • Menentukan anggota Pembantu Penguatkuasa yang ditumpangkan di lain-lain Jabatan mematuhi  arahan semasa Jabatan Penguatkuasa dan juga Jabatan di mana anggota                                       ditempatkan. Berikut adalah lokasi penempatan anggota yang ditumpangkan untuk membantu penugasan penguatkuasaan di lain-lain Jabatan iaitu :

  1. Jabatan Perkhidmatan Persekitaran

  2. Jabatan Pelesenan

  3. Jabatan Kewangan

  4. Jabatan Taman

  5. Jabatan Undang-Undang         

  • Pihak Jabatan boleh mengarahkan anggota Pembantu Penguatkuasa yang bertugas di lain-lain Jabatan turut serta di

    dalam apa-apa aktiviti/tugasan sekiranya diperlukan.

Kemaskini Terakhir: Khamis, 21 November 2019 - 11:36am